تبلیغات
وبلاگ فرهنگی مذهبی مــــــــــنهاج - شفاعت اولیاء الله مخصوص حال حیات نیست!

وبلاگ فرهنگی مذهبی مــــــــــنهاج
 
لبیك یا حسین(ع)
به وب سایت فرهنگی مذهبی منهاج خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وب سایت بگذرانید.
I156MG-20150320-WA0023.jpg


وصیت شهدا
پخش زنده حرم

شفاعت اولیاء الله مخصوص حال حیات نیست!


ولى در این جا این سؤال مطرح مى شود كه مگر پیامبر(صلى الله علیه وآله) با رحلتش تبدیل به خاك و به كلّى نابود مى شود یا ـ همان گونه كه بعضى از علماى وهّابى در حضور ما اقرار كردند ـ حیات برزخى دارد؟

اگر بگوییم حیات برزخى  ندارد، اوّلا : آیا مقام پیامبر(صلى الله علیه وآله) از مقام شهدا كه درباره آنها(بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ)(سوره آل عمران، آیه 169.)
آمده، پایین تر است؟

ثانیاً: آیا در تشهّد نماز كه بر آن حضرت سلام مى فرستیم و همه مسلمانان «السّلام علیك أیّها النّبى...» مى گویند، به یك موجود خیالى سلام مى كنند؟

ثالثاً: آیا شما معتقد نیستید كه در مسجد پیامبر(صلى الله علیه وآله) و كنار قبر مطهّر آن حضرت باید آهسته صحبت كرد، زیرا قرآن مى گوید: (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِىِّ...)(سوره حجرات، آیه ) و این آیه را تابلو كرده و كنار قبر پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) آویزان نموده اید؟

این سخنان ضدّ و نقیض را چگونه قبول كنیم !


...ادامه در ادامه مطلب....

رابعاً: مرگ نه تنها پایان زندگى نیست، بلكه تولّد ثانوى و گسترش حیات است، «وَالنَّاسُ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبِهُوا; مردم خوابند هنگامى كه مردند بیدار مى شوند».

خامساً: در حدیث معروفى كه در منابع معتبر اهل سنّت آمده مى خوانیم كه «عبدالله بن عمر» از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) نقل مى كند كه فرمود: «مَنْ زَارَ قَبْرِى وَجَبَتْ لَهُ شَفَاعَتِى; كسى كه قبر مرا زیارت كند شفاعت من بر او حتمى است».(دارقطنى محدّث معروف، این حدیث را در كتاب «سنن» خود آورده است. (جلد 2، صفحه 278) جالب این كه مرحوم علاّمه امینى آن را از 41 كتاب معروف اهل سنّت نقل كرده است! (الغدیر، جلد 5، صفحه 93)

در حدیث دیگرى از همان راوى از پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) آمده است: «مَنْ زَارَنِى بَعْدَ مَوْتِى فَكَأَنَّمَا زَارَنِى فِى حَیَاتِى; هر كس مرا بعد از رحلتم زیارت كند مثل این است كه در حیاتم مرا زیارت كرده باشد»

بنابراین، فرضیّه تفاوت زمان حیات و ممات، یك پندار واهى بیش نیست.

ضمناً از اطلاق این احادیث به خوبى استفاده مى شود «شدّ رحال» و حركت به قصد زیارت قبر پیامبر(صلى الله علیه وآله) در مدینه هیچ اشكالى ندارد.

 





طبقه بندی: پاسخ به شبهات، 
برچسب ها: پاسخ به شبهات، پاسخ شیعه، شفاعت، توصل به ائمه ع، منهاج،  
نوشته شده در تاریخ جمعه 11 بهمن 1392 توسط عاشق خسته
با سلام اگر مایل به تبادل لینك یا لوگو هستید كد لوگو یا لینك ما را در وب خود قرار دهید وبه من خبر دهید تا لینك یا لوگوی شمارا در وب خود قرار دهم. ممنون از بازدیدتون