تبلیغات
وبلاگ فرهنگی مذهبی مــــــــــنهاج - شفاعت اولیاء الله مخصوص حال حیات نیست!
 
وبلاگ فرهنگی مذهبی مــــــــــنهاج
لبیك یا حسین(ع)
درباره وبلاگ


گوشه ای از وصیت نامه شهید مهدی زین الدین

اولین شرط لازم برای پاسداری از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسین(ع) است. هیچ كس نمی‌تواند پاسداری از اسلام كند در حالی كه ایمان و یقین به اباعبدالله‌ الحسین(ع) نداشته باشد. اگر امروز ما در صحنه‌های پیكار می‌رزمیم و اگر امروز ما پاسدار انقلابمان هستیم و اگر امروز پاسـدار خون شـهدا هستیم و اگر مشیت الهی بر این قرار گرفته كه به دست شما رزمندگان و ملت ایران، اسلام در جهان پیاده شود و زمـینه ظهور حضرت امام زمان(عج) فراهم گردد، به واسطه عشق، علاقه و محبت به امام حسین(ع) است.
من تكلیف می‌كنم شما «رزمندگان» را به وظیفه عمل كردن و حسین‌وار زندگی كردن.
در زمان غیبت كبری به كسی «منتظر»گفته می‌شود و كسی می‌تواند زندگی كند كه منتظر باشد، منتظر شهادت، منتظر ظهور امام زمان(عج). خداوند امروز از ما همت، اراده و شهادت‌طلبی می‌خواهد.

مدیر وبلاگ : عاشق خسته
نویسندگان

شفاعت اولیاء الله مخصوص حال حیات نیست!


ولى در این جا این سؤال مطرح مى شود كه مگر پیامبر(صلى الله علیه وآله) با رحلتش تبدیل به خاك و به كلّى نابود مى شود یا ـ همان گونه كه بعضى از علماى وهّابى در حضور ما اقرار كردند ـ حیات برزخى دارد؟

اگر بگوییم حیات برزخى  ندارد، اوّلا : آیا مقام پیامبر(صلى الله علیه وآله) از مقام شهدا كه درباره آنها(بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ)(سوره آل عمران، آیه 169.)
آمده، پایین تر است؟

ثانیاً: آیا در تشهّد نماز كه بر آن حضرت سلام مى فرستیم و همه مسلمانان «السّلام علیك أیّها النّبى...» مى گویند، به یك موجود خیالى سلام مى كنند؟

ثالثاً: آیا شما معتقد نیستید كه در مسجد پیامبر(صلى الله علیه وآله) و كنار قبر مطهّر آن حضرت باید آهسته صحبت كرد، زیرا قرآن مى گوید: (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِىِّ...)(سوره حجرات، آیه ) و این آیه را تابلو كرده و كنار قبر پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) آویزان نموده اید؟

این سخنان ضدّ و نقیض را چگونه قبول كنیم !


...ادامه در ادامه مطلب....

رابعاً: مرگ نه تنها پایان زندگى نیست، بلكه تولّد ثانوى و گسترش حیات است، «وَالنَّاسُ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبِهُوا; مردم خوابند هنگامى كه مردند بیدار مى شوند».

خامساً: در حدیث معروفى كه در منابع معتبر اهل سنّت آمده مى خوانیم كه «عبدالله بن عمر» از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) نقل مى كند كه فرمود: «مَنْ زَارَ قَبْرِى وَجَبَتْ لَهُ شَفَاعَتِى; كسى كه قبر مرا زیارت كند شفاعت من بر او حتمى است».(دارقطنى محدّث معروف، این حدیث را در كتاب «سنن» خود آورده است. (جلد 2، صفحه 278) جالب این كه مرحوم علاّمه امینى آن را از 41 كتاب معروف اهل سنّت نقل كرده است! (الغدیر، جلد 5، صفحه 93)

در حدیث دیگرى از همان راوى از پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) آمده است: «مَنْ زَارَنِى بَعْدَ مَوْتِى فَكَأَنَّمَا زَارَنِى فِى حَیَاتِى; هر كس مرا بعد از رحلتم زیارت كند مثل این است كه در حیاتم مرا زیارت كرده باشد»

بنابراین، فرضیّه تفاوت زمان حیات و ممات، یك پندار واهى بیش نیست.

ضمناً از اطلاق این احادیث به خوبى استفاده مى شود «شدّ رحال» و حركت به قصد زیارت قبر پیامبر(صلى الله علیه وآله) در مدینه هیچ اشكالى ندارد.

 



نوع مطلب : پاسخ به شبهات، 
برچسب ها : پاسخ به شبهات، پاسخ شیعه، شفاعت، توصل به ائمه ع، منهاج،
لینک های مرتبط :
نظرات ()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی

معرفی صفحه به دوستان

* نام شما

ایمیل شما *

ایمیل دوست شما *

ایمیل دوست دیگر شما

m